21 november 2017
Deze week worden de bussen van de onderhoudsmedewerkers van Ban Bouw in een nieuw jasje gestoken. Het oude beeldmerk van Ban Bouw maakt plaats voor het nieuwe.
Nieuwe pay-off
De huisstijl van Ban Bouw ondergaat momenteel een opfrisbeurt. De letter -b-, natuurlijk nadrukkelijk aanwezig in onze bedrijfsnaam, krijgt een prominente rol en wordt letterlijk uitvergroot. Ook de oude pay-off (slogan) van Ban Bouw moet het veld ruimen. Voorheen prijkte de term 'constructief' onder de naam van ons bedrijf, maar die dekte onvoldoende de lading. Bovendien is de term nogal cliché. In plaats hiervan wordt er gevarieerd met pay-offs die met een -b- beginnen, om de alliteratie van het woordmerk te versterken en het dynamische karakter van Ban Bouw te benadrukken. Te denken valt aan beweegt, berekent, bereikt, enzovoorts.
Het ontwerp van het nieuwe beeldmerk is gemaakt door de creatieve geesten van het Eindhovense reclamebureau De Heeren van Vonder, in nauw overleg met Ban Bouw. D-Sign Visual Solutions uit Geldrop verwerkelijkte het concept op vakkundige wijze.
Timelapse
Om te laten zien hoe het omletteren van een bus in zijn werk gaat, maakten we een zogeheten timelapse. Onze doorgaans trefzekere camera schoot elke twintig seconden een foto van de operatie. Dat leverde driehonderd foto's op, die allemaal zijn verwerkt in de onderstaande video.