21 januari 2019
Op een zonovergoten sportpark Oude Landen in Nuenen werden gisteren de langverwachte Softs Points gepresenteerd. Dit gebeurde voorafgaand aan de wedstrijd RSKV Nuenen – UDI’19. Het was koud, maar het winterzonnetje zorgde ervoor dat het een prachtige dag werd.
Aan het begin van de middag werden alle genodigden hartelijk ontvangen in het supportershome van RKSV Nuenen. Na een warme kop koffie en een aantal goed vullende hapjes was het tijd voor de presentatie. Deze werd verzorgd door Vincent Raessens, lid van de sponsorcommissie. Hij heette alle aanwezigen met in het bijzonder Rutger Mans en Steven Visee van Softs, wethouder Tindemans van Economische zaken en Jack Aldenhoven, directeur van BanBouw. Daarnaast benadrukte hij dat het om een uniek concept gaat, met duurzaamheid als speerpunt. Uniek is het omdat RKSV Nuenen pas de tweede voetbalclub in Nederland is met Softs Points. Bij de plaatselijke club uit Nuenen heerst daarom ook ongelofelijk veel trots dat dit bijzondere concept na lange tijd gerealiseerd kan worden. Het is een belangrijke stap in de richting van een duurzame toekomst van de vereniging. Maar wat houdt het concept Softs Points nu precies in?
,,Softs heeft als doel om het maatschappelijk vastgoed in Nederland, waaronder musea, sport, zorg en onderwijs, te verduurzamen. Dit gebeurt middel van Softs Points. Je zou het kunnen zien als grote Toblerone blokken”, aldus Rutgers Mans, Chief Operations Officer van Softs Points. ,,De blokken hebben drie zijdes die kunnen draaien. De oppervlakten worden in beweging gezet. Een van de drie oppervlakten wordt gebruikt om fijnstof te realiseren, een ander oppervlakte wekt zonne-energie op en het derde vlak wordt gebruikt als reclamebord. Naast deze unieke boarding krijgt de voetbalclub ook ruimte voor zonnepanelen en verduurzamingsbudget”. Is dit dan te mooi om waar te zijn voor de plaatselijke vereniging? Nee, absoluut niet.
Jack Aldenhoven, directeur van BanBouw is overtuigd van het concept. Hij was ook degene die anderhalf jaar geleden de telefoon pakte en contact zocht met de club over dit concept. ,,Wij zien het als sponsoring vanuit BanBouw. Elk bedrijf, huishouden en instantie heeft de mondvol van verduurzamen. Dit is voor ons een manier om te laten zien hoe je op een goede manier samen kunt verduurzamen. En waarom dan samen RKSV Nuenen? Wij zijn Nuenenaar, mijn familie heeft altijd verbondenheid gehad met de voetbalclub. De vorige generatie heeft zelfs 17 jaar in het 1e gevoetbald.”
Na jaren van sponsoring, voorheen hoofdsponsor en op dit moment subsponsor, investeert BanBouw nu in het concept Softs Points. Dit is natuurlijk prachtig en met deze samenwerking gaan BanBouw en Nuenen samen een zonnige toekomst tegemoet.