BanBouw werft op grote hoogte
27 augustus 2019
We zullen niets verkeerds zeggen over personeelsadvertenties in de krant. Maar om écht op te vallen moet je misschien eens voor een ander soort campagne kiezen. En dus vloog er afgelopen zaterdag een vliegtuigje met een levensgroot doek over het Brabantse land. De boodschap liet aan duidelijkheid weinig te wensen over: we zouden best een werkvoorbereider kunnen gebruiken.
Vliegverbod
Eigenlijk was het de bedoeling om al een week eerder het luchtruim te verkiezen, meldde ook het ED, maar die vlucht werd afgeblazen. De bewolking hing te laag, waardoor het vliegtuig – een Amerikaanse Piper van Aerial Media – niet op mocht stijgen. Of we daar heel rouwig om waren? Mwa. Een dergelijke campagne sorteert waarschijnlijk het meeste effect als het doek ook daadwerkelijk zichtbaar is en niet wordt geblokkeerd door een oer-Nederlands wolkendek.
Afgelopen zaterdag kleurde de hemel een stuk blauwer dan een week eerder. Daardoor kwam het scharlakenrode textiel een stuk beter uit de verf. De eenmotorige jet vloog twee uur lang door het luchtruim van De Peel en De Kempen, waarna de landing weer werd ingezet. Sinds zaterdagmiddag neemt ook het aantal bezoekjes aan banbouw.nl een flinke vlucht, dus we kunnen wel concluderen dat de actie opviel.
Verloten
We hopen natuurlijk dat de campagne ons ook daadwerkelijk een nieuwe werkvoorbereider oplevert. In dat geval kunnen we het doek van 15×6 meter weer opbergen. Wat ermee gaat gebeuren, weten we nog niet. Misschien verloten we het onder onze vrouwelijke medewerkers. Met het najaar in aantocht is een warme en royale deken voor op de bank best wel prettig.